Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Przed wypełnieniem wniosku należy zapoznać się z Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników.
Powyższe zasady oraz inne dokumenty związane z udzieleniem dofinansowania znajdują się w zakładce Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych.
Aby uzyskać dofinansowanie przedsiębiorca powinien złożyć:
Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz z załącznikami:
- Załącznik nr 1 do Wniosku – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne w powodu COVID-19 (obligatoryjny zarówno w przypadku złożenia wniosku elektronicznie, jak i papierowo).
- Załącznik nr 2 do Wniosku – Umowa o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (obligatoryjny tylko w sytuacji złożenia wniosku elektronicznie, w przypadku wyboru formy papierowej umowa zostanie zawarta w siedzibie urzędu).
Wniosek o udzielenie dofinansowania wraz z załącznikami należy złożyć elektronicznie poprzez platformę praca.gov.pl.
W tym celu należy:
- - w przeglądarce otworzyć stronę praca.gov.pl
- - wybrać "Tarcza antykryzysowa",
- - wybrać "Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników PSZ-DKDG" ,
- - wybrać z listy adresatów "Powiatowy Urząd Pracy w Rykach",
- wypełnić udostępniony formularz wraz z załącznikami.
Dla przedsiębiorców, którzy z różnych powodów nie mają możliwości złożenia wniosku w wersji elektronicznej, Powiatowy Urząd Pracy w Rykach dopuszcza możliwość złożenia wniosku wraz z załącznikami w formie papierowej. W takiej sytuacji nie należy przedkładać podpisanej umowy o wypłatę dofinansowania. Formularz wniosku wraz załącznikami można pobrać z zakładki Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych.
Wniosek można:
wysyłać pocztą na adres Powiatowy Urząd Pracy w Rykach, ul. Rynek Stary 50/55, 08-500 Ryki lub złożyć do skrzynki wrzutowej w głównym wejściu do budynku urzędu w godzinach pracy tj. od poniedziałku do piątku od godz. 7:00 do godz. 15:00.
W przypadku złożenia wniosku w formie papierowej za datę złożenia wniosku uważa się datę jego wpływu do Powiatowego Urzędu Pracy w Rykach. Dokumenty złożone w formie papierowej powinny zostać opatrzone własnoręcznym podpisem osób uprawnionych do reprezentacji. Złożenie dokumentów w formie papierowej będzie wiązać się z koniecznością stawienia w Powiatowym Urzędzie Pracy w Rykach w celu osobistego podpisania umowy o wypłatę dofinansowania.
Więcej informacji na temat wsparcia antykryzysowego można znaleźć również na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakładce Tarcza Antykryzysowa.
Kontakt telefoniczny: 81 8653346, 517 012 105