Nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy

Print Drukuj


Powiatowy Urząd Pracy w Rykach informuje, że od dnia  01.06.2025 r. wchodzi w życie Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r., poz. 620), która wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).

Art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określa, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r.    o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj.:
1)    organy władzy publicznej;
2)    organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
3)    podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
4)    podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
5)    podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Efektem przedmiotowej zmiany ma być zwiększenie liczby ofert pracy realizowanych przez urzędy pracy a tym samym ułatwienie osobom bezrobotnym i osobom poszukującym pracy poszukiwania pracy. Dotyczy to w szczególności ofert pracy na stanowiska specjalistyczne.

Zapraszamy do składania ofert pracy przez elektroniczny formularz zgłoszenia oferty pracy dostępny w serwisie praca.gov.pl.
 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu